کابل VGA به Euroconnector :: پروژه های برق و الکترونیک https://dogepay.top/img/promo/300.gif TikMining.Com-Mine Bitcoin Like a Boss

پروژه های برق و الکترونیک

طراحی و ساخت مدارهای الکترونیک

پروژه های برق و الکترونیک

طراحی و ساخت مدارهای الکترونیک

پروژه های برق و الکترونیک

اجرای پروژه های برق و الکترونیک - تحلیل مدار - جزوه های آموزش الکترونیک - نصب دوربین و نمودار مدار دوربین‌های مدار بسته

کلمات کلیدی

منبع تغذیه

مدار

دانلود SmartDraw نرم افزار طراحی نمودار شماتیک الکتریکی

پروژه طراحی تستگر ساده برای تقویت کننده های عملیاتی

معرفی قطعات الکترونیکی

پروژه مدار LED

نرم افزار طراحی ترانس

طراحی ترانس

دفترچه راهنمای پخش پایونیر DVH-865AVBT

تثبیت کننده ولتاژ

دایره المعارف رادیو الکترونیک و مهندسی برق

کلید ترانزیستوری از صفر تا صد

ماینینگ بیتکوئین

دانلود نمودار شماتیک تجهیزات صوتی

تقویت کننده 3 وات صوتی فوق العاده ساده

تقویت کننده قدرت صوتی فوق العاده ساده 3 وات

درآمد با تبلیغات

با دیدن تبلیغات درآمد کسب کن

شماتیک تلفن آیوا ( AQIWA TN-C137 )

شماتیک تلفن آیوا 113 AIWA TNC

شماتیک تلفن آیوا

idpay

گیرنده 2 کاناله 433MHZ رادیویی کد لرن مارک CHIPTECH

مبدل 5 ولت DC به 48 ولت DC برای منابع فانتوم

طراحی و ساخت مدار کنترل از راه دور 5 کاناله

قطعات الکترونیکی | معرفی جامع و کاربردی به زبان ساده

شماتیک دیاگرام ونمودار مدار تلوزیون هوشمند پاناسونیک

Smart Tv Manuals & Circuit Board Diagrams

شماتیک و نمودارهای مدار تلویزیون های هوشمند Acer

نمودارهای صفحه مدار تلویزیون های هوشمند Acer

آخرین نظرات
  • ۲۳ آذر ۰۰، ۰۴:۵۹ - علی
    مرسی
  • ۹ آذر ۰۰، ۰۳:۳۸ - ابوذر
    سپاس
نویسندگان

کابل VGA به Euroconnector

این کابل امکان اتصال تلویزیون با ورودی scart به خروجی VGA یک رایانه را فراهم می کند. ضروری است که SCART مورد استفاده در تلویزیون پشتیبانی RGB ، علاوه بر این ، خروجی VGA باید در یک تراز 15.6 کیلوهرتز سازگار تنظیم شود تا تلویزیون همگام شود.

برای تعیین اینکه تلویزیون از RGB پشتیبانی می کند ، می توانید از DVD Player یا یک گیرنده DTT متصل به SCART استفاده کنید. با جابجایی بین فیلم کامپوزیت (CVBS) و RGB از فهرست تنظیمات آن ، باید تفاوت ظریفی در وضوح یا رنگ های تصویر مشاهده کنید (برای تغییر اعمال شده ممکن است ذخیره یا خروج از منو لازم باشد).

000998

برای جلوگیری از تداخل در تصویر و صدا ، توصیه می شود از کابل محافظ برای اتصال کابل های RGB و سیگنال صوتی استفاده کنید ، مش این کابل ها در طرح خط شکسته نشان داده شده است. علاوه بر این ، برای به حداکثر رساندن وضوح تصویر ، باید از یک کابل ویدیویی 75 اهم استفاده شود.

کانکتور در سمت راست پایین تصویر یک جک صوتی استریو برای اتصال به کارت صدا است. به شما امکان می دهد صدای کامپیوتر را از طریق بلندگوهای تلویزیون بشنوید.

اتصال به یک اتصال دهنده PC MOLEX برای تعویض خودکار تلویزیون به ورودی SCART و حالت RGB ضروری است ، مگر اینکه تلویزیون اجازه انتخاب دستی ورودی RGB اتصال SCART را بدهد. چشم! انتخاب دستی ورودی Euroconnector کافی نیست ، همچنین باید انتخاب دستی از حالت RGB یورو کانکتور را نیز انجام دهد. تلویزیون های معدودی وجود دارد که امکان انتخاب دستی را دارند ، بنابراین توصیه می کنم این اتصال را اضافه کنید.

در اینجا گزینه هایی برای اتصال MOLEX وجود دارد که هیچکدام از آنها 12 ولت را ارائه نمی دهند ، بنابراین می توانیم انتخاب کنیم که کابل 12 ولت را وصل نکنیم و بدون تعویض خودکار بمانیم یا آن را به 5 ولت متصل کنیم که در این حالت ممکن است برخی از تلویزیون ها با فعال کردن حالت صفحه پانوراما (16: 9). اگر صفحه نمایش شما پانوراما است این می تواند یک مزیت باشد زیرا تلویزیون با قرار دادن کل تصویر روی صفحه به طور خودکار به حالت افقی می رود. در مورد صفحه معمولی (4: 3) ، تصویر با فرمت panoramic با میله های سیاه نمایش داده می شود و ممکن است از یک منو یا دکمه تلویزیون ، به صفحه کامل تغییر دهید.

اتصال به خود VGA:

مطابق استاندارد VESA ، اتصال VGA دارای 5 ولت در پین 9 است (شماره گذاری را در نمودار مشاهده کنید). اما کارتهای گرافیکی وجود دارند که این ولتاژ را ارائه نمی دهند و بنابراین راحت است قبل از استفاده از این گزینه آن را با ولت متر بررسی کنید.
اتصال به پورت USB:

5V در درگاه USB موجود است ، در حالی که اتصال ورودی رایانه جلوی کامپیوتر با مخاطبین در سمت چپ مشاهده می شود ، اولین تماسی است که از بالا شروع می شود. این اتصال با یک کابل و یک کانکتور USB خروجی قابل اتصال است.
اتصال به درگاه کیبورد DIN قدیمی:

با نگاهی به کانکتور ورودی رایانه جلویی و با کنتاکت های موجود در بالا ، 5V در تماس دوم از سمت راست شروع می شود.
اتصال به درگاه PS / 2 صفحه کلید / ماوس (mini-DIN):

با نگاهی به کانکتور ورودی جلوی کامپیوتر و با شکاف در بالای آن ، در پین وسط در سمت چپ 5 ولت وجود دارد.
با این گزینه ها می توانیم کابل را قابل حمل تر کنیم تا از وارد شدن کابل در داخل کامپیوتر جلوگیری کنیم.

آیا می توانیم بدون مقاومت انجام دهیم؟
بدون مقاومت ، هر دو دستگاه می توانند آسیب ببینند: تلویزیون برای تزریق حدود 10 برابر ولتاژ مورد نیاز و گرافیک برای گرفتن جریان اضافی در خروجی های آن با اتصال کوتاه دو سیگنال همگام سازی با یکدیگر ، یکی می تواند بر دیگری مسلط شود و مشکلات عدم ثبات تصویر ظاهر می شود. از طرف دیگر ، برخی تلویزیونها دامنه سیگنال همگام سازی را برای تنظیم کنتراست تصویر اندازه گیری می کنند (این یک سیستم برای جبران خسارات در کابل ها و اتصالات است) و با یک سیگنال 10 برابر قوی تر ، تصویری 10 برابر تاریک تر به دست می آید وقتی کابل را وصل می کنم صفحه سیاه باقی می ماند بیشتر اوقات ولتاژ سوئیچینگ RGB به پین 16 از زخم از بین می رود. این ولتاژ از 5 ولت اتصال کانکس MOLEX حاصل می شود و مقاومت 100 اهم باید آن را در حدود 2 ولت بگذارد (اگر ولتاژ با کابل جدا شده از تلویزیون اندازه گیری شود 5 ولت خواهد بود ، افت ولتاژ به همراه بار تلویزیون اتفاق می افتد). همچنین اطمینان حاصل کنید که اتصال scart مورد استفاده شما از RGB پشتیبانی می کند.

55565

همگام سازی:

قطبیت سیگنال های همگام سازی را برقرار می کند و باید با قطبی که کامپیوتر منتشر می کند هماهنگ شود (در حالت لینوکس یا WinModlines ، قطبیت با علامت + یا - در مقابل hsync و vsync برای نشان داده می شود. به ترتیب همزمان و افقی و عمودی.
وضوح استاندارد یا متوسط:

بیشتر بازی ها از وضوح استاندارد استفاده می کنند که توسط حالت های 15kHz / 16kHz ساطع می شود. وضوح متوسط ​​این امکان را برای دستیابی به وضوح بالاتر با استفاده از حالت های 25kHz فراهم می کند. این گزینه حالت هایی را که مانیتور به طور صحیح همگام سازی کند ، تغییر می دهد.
هماهنگ سازی جداگانه یا کامپوزیت:

تخته های بازی Jamma هماهنگی های مرکب و همگام سازی جداگانه PC را ایجاد می کنند.
سطح فیلم 1Vpp یا 5Vpp:

برخی از تخته های بازی jamma با 5Vpp فیلم تولید می کنند در حالی که خروجی VGA یک رایانه همیشه در 1Vpp است. اگر این تنظیم در دسترس نباشد ، می توان با افزایش کنتراست مانیتور جبران کرد.
خاتمه دهنده یا بارگذاری ویدیو:

اگر PC وجود مانیتور را تشخیص ندهد در صورت وجود این گزینه را فعال کنید ، ممکن است یک دلیل این باشد که مانیتور سیگنال های RGB را با 75 اهم بار نمی گذارد ، تا با تستر میزان مقاومت ورودی بین یک سیگنال R ، G یا B و زمین (GND) را اندازه گیری کند. مانیتور ، در مقیاس 200 اهم باید تقریباً 75 اهم را شماره گیری کنید. اگر هیچ مقدار نشان داده نشده است ، مقاومت زیر 75 اهم را بین هر سیگنال رنگی (R ، G و B) و زمین (GND) ، در مجموع سه مقاومت ، مطابق شکل زیر متصل کنید.

77776

اگر مانیتور Arcade به هماهنگی های کامپوزیتی نیاز دارد ، توصیه نمی شود که خروجی های H و V نمودار را به دلیل خطر آسیب رساندن به آن و به دلیل اینکه می تواند باعث بی ثباتی شود ، به یکدیگر وصل کنید. اگر از کارت ATI استفاده کنیم ، می توانیم خروجی هماهنگ های کامپوزیت را در کنترل پنل درایور یا از طریق Winmodlines فعال کنیم. پس از انجام این کار ، همگام سازی های کامپوزیت در خروجی H در دسترس خواهد بود ، سپس پین 13 VGA با قطع ارتباط سیگنال V.Sync به ورودی C.Sync (H) مانیتور وصل می شود. اگر مشکلات پایداری وجود دارد ، سعی کنید علامت + را در مقابل hsync و vsync مدلین مورد استفاده تغییر دهید ، یا قطب های همگام سازی را در صفحه کنترل ATI تغییر دهید.

اگر ATI نباشد و پیوستن به هماهنگی های H و V باعث ایجاد مشکلات پایداری می شود ، می توانید همزمان با کامپوزیت با کیفیت با این مدار بدست آورید:

666654

قطبیت پیکربندی شده در PC ربطی ندارد زیرا این مدار قطب ها را اصلاح می کند و در صورت لزوم آنها را برعکس می کند ، خروجی همیشه منفی است. اگر مشکلات همگام سازی همچنان ادامه داشته باشد ، می توانید با اتصال پین 12 از 4070 به جای 5V ، قطبیت خروجی را معکوس کنید.

4070 یک منطق دیجیتال CMOS یکپارچه است که بسیار ارزان ودر دسترس است هر تولید کننده پیشوند متفاوتی دارد ، می توانیم CD4070 ، HEF4070 ، MC4070 و غیره را بیابیم ، همه آنها معادل هستند. بسیار مهم است که زمین را به پین 7 و 5 ولت به پین 14 متصل کنید که می توان از پین 9 VGA بدست آورد (برخی از گرافیک ها این ولتاژ را نمی دهند) ، از یک اتصال دهنده PC MOLEX یا از خروجی 5 ولت منبع مانیتور. نقشه زیر ارتباط بین اعداد پین طرح و پین های یکپارچه را نشان می دهد:

55543

VGA به فیلم کامپوزیت به رنگ سیاه و سفید
این کابل برای اتصال خروجی VGA از رایانه به ورودی ویدیو متشکل از یک فیلم یا تلویزیون استفاده می شود. سیگنال تولید شده به رنگ سیاه و سفید است. لازم است برای تولید رایانه ، سیگنال را در فرکانسهای سازگار با صفحه نمایش ، همانطور که در مقدمه توضیح داده شده است ، تولید کند.

00098

خازن الکترولیتی 10μF دارای قطبیت است ، مثبت به PC وصل می شود و منفی به خروجی فیلم کامپوزیت وصل می شود. این در معرض ولتاژهای بسیار اندک است و بنابراین یک خازن از هر ولتاژ خدمت می کند.

این مدار مطابق با استاندارد ITU رنگ ها را با نسبت زیر ترکیب می کند:

Y = 0.222 قرمز + 0.707 سبز + 0.071 آبی

اشیاء قرمز به رنگ خاکستری تیره و آبی به رنگ خاکستری تیره ظاهر می شوند. اگر این خاکستریها خیلی تیره مشاهده شوند یا قابل رویت نباشند ، با از بین بردن مقاومت 100 و 150 اهم و / یا کاهش ارزش مقاومتهای 120 و 390 اهم ، می توان آنها را کمی افزایش داد.

Jamma به Euroconnector
این طرح امکان اتصال یک برد بازی Arcade به تلویزیون با ورودی Euroconnector را فراهم می کند. برای تلویزیون هایی با بیش از یک فضا ، استفاده از / آنهایی که از RGB پشتیبانی می کنند ضروری است.

77767

توجه:

در صورت استفاده ازکانکتور با کابل تجاری نری ، پین های زیر باید تغییر یابد:

20 برای 19 ، 6 برای 3 و 2 برای 1. این به این دلیل است که کابل ورودی ها را با خروجی ها متصل می کند. و برعکس

توجه داشته باشید که این طرح شبیه به برنامه های دیگر وب است اما در اینجا اتصال صوتی تغییر یافته است. توصیه می شود آن را به این روش انجام دهید تا از صدمه زدن به مرحله قدرت صوتی صفحه بازی جلوگیری کنید.

اگر صدا خیلی بلند و / یا تحریف شده است ، باید کنترل صدا را روی صفحه تنظیم کنید تا با حجم یک کانال تلویزیونی مطابقت داشته باشد. اگر تابلو کنترل صدا نداشته باشد یا با دامنه کافی کار نکند ، می توانید یک پتانسیومتر 10K را به صورت زیر وارد کابل صوتی کنید:

3334

حرکت به VGA / گذرگاه
این کابل به شما امکان می دهد تا یک دستگاه پخش دی وی دی رومیزی ، گیرنده DTT یا هر وسیله دیگر با خروجی RGB Euroconnector را به یک مانیتور Arcade یا مانیتور کامپیوتر متصل کنید.

برای استفاده از مانیتور رایانه ای لازم است که دستگاه دارای اسکن پیشرونده باشد ، برخی از دی وی دی های مدرن این ویژگی را دارند که باید فعال شود. از طرف دیگر ، مانیتور Arcade لازم نخواهد بود و از هر وسیله ای می توان مانند تلویزیون استفاده کرد.

در هر دو مورد ، برای عملکرد آن لازم است که دستگاه سیگنال های RGB را در خروجی ارائه دهد ، بیشتر این کار را انجام می دهد اما نه همه و در بعضی موارد باید از طریق گزینه ای از فهرست پیکربندی شود. توجه: یک تیونر ویدیویی یا آنالوگ VHS (ماهواره / کابل / زمینی) سیگنال RGB را ارائه نمی دهد و کار نخواهد کرد.

طرح برق:

66654

نمودار مونتاژ:

55543

اتصال در سمت راست پایین یک جک صوتی استریو برای اتصال اسپیکرهای رایانه (تقویت شده) است.

چهار مؤلفه که توسط خطوط شکسته احاطه شده اند اختیاری است: از آنها برای تولید سیگنال همگام سازی عمودی استفاده می شود اما بیشتر مانیتورها به آن احتیاج ندارند. اگر تصویر به صورت عمودی بچرخد یا مانیتور سیگنال را تشخیص ندهد ، لازم است آنها را اضافه کنید.

به طور کلی ، با پتانسیومتر تنظیم شده در نیمه کار صحیح کار خواهد کرد ، اما اگر مانیتور سیگنال را تشخیص ندهد ، هماهنگ سازی نمی کند یا پیامی خارج از محدوده را نشان نمی دهد ، باید سعی کنید آن را تنظیم کنید تا زمانی که صحیح هماهنگ نشود.

در برخی مانیتورهای Arcade ، قطب های همگام سازی باید با استفاده از پرش ها پیکربندی شوند. اگر این مورد است ، باید آن را مانند این پیکربندی کنید:

قطب افقی: مثبت قطبیت عمودی: منفی
اگر راهی وجود ندارد که مانیتور وجود یک سیگنال را تشخیص دهد یا به درستی تثبیت نشود ، کابل متصل به پین 16 از scart را جدا کنید و آن کابل را به منبع 5 ولت با منفی به فرستنده ها (E) ترانزیستورها وصل کنید. این امکان وجود دارد که scart ولتاژ یا جریان کافی را برای عملکرد صحیح مدار فراهم نکند.

توجه: در صورت استفاده از زوزه زن با کابل سوکت نری ، پین های زیر باید تغییر یابد:

19 برای 20 ، 3 برای 6 و 1 برای 2. این به این دلیل است که کابل ورودی ها را با خروجی ها متصل می کند. و برعکس

نظرات  (۱)

سلام 

مرسی خوب بود

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی